Stejně jako v prváku, i ve druháku je mezi obtížností zimního a letního zkouškového obrovský skok. Osobně považuji LS 2. ročníku za nejtěžší semestr vůbec (alespoň doposud). Uvidíte, že během zkouškového budete mít chuť za otázku Ty děláš jen DVĚ zkoušky? vraždit.
Mikrobiologii považuji (a myslím, že právem) za nejlehčí a nejpříjemnější předmět v zimním semestru třetího ročníku. Učiva není mnoho a zkoušející jsou hodní a milí - oni tam ani jiní být neumí.
Interní propedeutiku považuji za jeden z nejzajímavějších a nejužitečnějších předmětů 3. ročníku. Konečně se zde učíte opravdovou medicínu - budete vyšetřovat pacienty, zjišťovat od nich informace o jejich potížích a zdravotním stavu a sledovat různé zákroky. Tento předmět mě (a i většinu mých spolužáků) velice bavil.
Krevní agar, endoagar, XLD agar. Koky, tyčky, či dokonce kokotyčky. G+ i G-. Že se vám to všechno plete dohromady? Tady máte ode mě pár rad, jak se ve všech těch mikroorganismech vyznat a spolehlivě je při zkoušce určit!
Zimní semestr druhého ročníku je poměrně klidný, máte jen dvě zkoušky a ještě nikterak těžké. S letním semestrem se co do obtížnosti vůbec nedá srovnávat. Proto se snažte si obě zkoušky udělat už v zimě, protože přetahovat si je do léta je spolu s biochemií a fyziologií opravdu vražedná kombinace.